Új körforgalom épül a 37-sz főút tarcali csomópontjában

Helyi hírek

Körforgalmú csomóponttá épült át a 37. sz. és 38. sz. főutak meglévő közúti csomópontja a NIF Zrt. beruházásában. A fejlesztés során megépült egysávos, négyágú körforgalom által a közlekedés biztonságosabbá válik. A projekttel kapcsolatban tartott sajtótájékoztatót Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, Koncz Zsófia, a térség országgyűlési képviselője és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.

A beruházás keretében a 37. sz. főút teljes pályaszerkezetét kicserélték Szerencs irányába 230, Sátoraljaújhely irányába 160, illetve a 38. sz. főúton Tarcal irányába 115 méter hosszan, a Sárga Borház felé vezető úton pedig 80 méter hosszan.

A 37. sz. főút mentén megújult a tengelysúlymérő állomás, valamint kiépült a körforgalmat kiszolgáló energiatakarékos közvilágítás is. Az új tengelysúlymérő állomást a meglévő helyén építették újjá, kiemelt szegéllyel ellátott szigettel elválasztva a 37. sz. főút pályaszerkezetétől.

A munkákat a főutak forgalmának biztosítása és állandó fenntartása mellett végezték, így az építés idejére a 37. sz. és 38. sz. főúton jelzőlámpával irányított, félpályás forgalomterelést vezettek be.

A 37. sz. főút mentén új építésű vegyes rendeltetésű út épül 300 méteren, amely később lehetővé teszi, hogy a 3614 j. Mezőzomborra vezető út és a 38. sz. főút között kerékpárral és mezőgazdasági járművel is közlekedhessenek az arra járók.

2021.szeptember 1-jétől a közlekedők zavartalanul használhatják a körforgalmat, azonban mivel egy öntözővezeték kiváltása miatt a 37. sz. főút déli oldalán épülő vegyeshasználatú út építése még nem fejeződött be, a jövő év elejéig a csomóponton kívül lehet még munkálatokra számítani. A 38. sz. főúthoz történő csatlakozás, és az út ehhez kapcsolódó mintegy 150 m hosszú szakasza, az öntözővezeték kiváltását követően, 2022. I. negyedév végére készülhet el, így a teljes csomópont ezt követően helyezhető forgalomba. A még elvégzendő építési munkákat a forgalom minimális zavarása mellett végzik, míg a munkagépek – a forgalom által nem érintett – munkaterületre ki- és behajtanak.

Palkovics László, innovációs és technológiai miniszter elmondta, hogy a kormány több programban, jelentős részben hazai forrásból támogatja az utak felújítását, az elmúlt évtizedben több mint 6000 kilométernyi útszakaszt “tettek rendbe”, 755 milliárd forintból. A miniszter arról is beszámolt, hogy a kormány a közlekedési hálózatok folyamatos bővítése mellett kiemelt feladatának tartja a meglévő infrastruktúra állapotának javítását is. A kényelmesebb és biztonságosabb elérhetőség Tokaj, Taktaharkány, Szerencs térségében is hozzájárul a helyi gazdaság, foglalkoztatás és idegenforgalom élénküléséhez. Palkovics László kiemelte, hogy 2025-re minden megyei jogú városba és tizenegy határállomásig gyorsforgalmi úton lehet eljutni.

Koncz Zsófia, a térség országgyűlési képviselője elmondta: egy évvel ezelőtt jelentették be, hogy a Gesztely és Szerencs közötti 19 km-es szakasz négysávosra bővítése megkezdődik és, hogy a tarcali elágazásnál egy új körforgalom épül. Kiemelte, hogy a közúthálózatban ez az első  “okos” körforgalom, amelynél a közvilágítás energiatakarékosan működik. Koncz Zsófia azt is elmondta, hogy az utak állagának javítása a településeknek segítenek, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében pedig jelentős infrastrukturális beruházások valósulnak meg.

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a körforgalom közlekedők szempontjából készen van, azonban beruházási értelemben vannak még hátra kisebb feladatok.  A vezérigazgató-helyettes  említette az öntözővezeték kiváltását, illetve annak a vegyes használatú útnak a befejezését, amely a Nyíregyháza felől érkező kerékpáros forgalmat is át tudja majd vezetni. Kiemelte, hogy az út megépülésével a mezőgazdasági gépek nem terhelik majd a főút forgalmát. A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy folyamatban van a 37-es út négysávosra bővítése, azt tervezik, hogy jövő év első negyedévében már átterelik a forgalmat az új pályára és megkezdik a régi út átépítését is. Arról is beszámolt, hogy tokaji kerékpáros körnél is jól haladnak a kivitelezési munkálatok, és jövőre el is készül, valamint, hogy még idén befejeződnek a tokaji Tisza-híd felújítási munkái is.

A projekt a Kiemelt Társadalmi Igényeken alapuló közútfejlesztési (TIK) program keretében, hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a HE-DO Építő Zrt. végzi nettó 742 millió forint értékben.

NIF

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük