Igazgatási szünet lesz a miskolci polgármesteri hivatalban

Helyi hírek

Igazgatási szünet lesz december 19. és január 6. között a miskolci polgármesteri hivatalban – hangzott el Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata közgyűlésének csütörtöki ülésén.

Ignácz Dávid, a város jegyzője elmondta, a tizennégy munkanapos időszakban az ügyfélfogadás is megváltozna, a Városház tér 8. szám alatt kedden és csütörtökön 8 és 16 óra lenne lehetőség az ügyintézésre. A felszólalásában kiemelte, a polgármesteri hivatal önálló bevételei minimálisak, és a szolgáltatásért cserébe az állam által nyújtott juttatás “ebben az időszakban a tízszeres távhőár és a négy-ötszörös energiaárak mellett nem elegendő”. Az előterjesztést a véleményező Jogi és Ügyrendi Bizottság és a Pénzügyi Bizottság többségében támogatja.

Szopkó Tibor, Miskolc alpolgármestere bevezetőjében elmondta, a város kötelező és nem kötelező feladatokat ellátó szervezeteinek együttes rezsiköltségei a tavalyi évhez képest idén mintegy 3 milliárd forintról csaknem 7,5 milliárd forintra emelkedtek. Ez a jövő évben összesen majdnem 20 milliárd forintra nőhet, ami a város teljes költségvetésének körülbelül a felét jelenti. Hozzátette, a kormány kéréseinek megfelelően járnak el minden egyes esetben, amikor intézkedéseket hoznak, melyek szerint az önkormányzatoknak csökkenteniük kell a kiadásaikat úgy, hogy a legfontosabb közszolgáltatásokat próbálják meg fenntartani.

Az alapellátási funkciókat ellátó intézmények esetében az idei év utolsó negyedévében több mint 800 millió forint, az alapellátási funkciókat ellátó néhány közszolgáltató esetében több mint 1 milliárd forint a becsült növekedés összege az emelt energiaárakkal – jegyezte meg az alpolgármester.

Szopkó Tibor kiemelte, az idei önkormányzati kötelező alapfeladatok csak kormányzati segítséggel finanszírozhatók. Elmondása szerint a jövő évi költségvetésből a 2021-es évhez képest mintegy 17 milliárd forint hiányzik.

(MTI)