A Bizottság és a fogyasztóvédelmi hatóságok a járattörlésekkel kapcsolatos ügykezelés javítására szólítják fel a légitársaságokat

Európa

Az Európai Bizottság és a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok felszólították a légitársaságokat, hogy nagyobb körültekintéssel járjanak el a koronavírus-világjárvánnyal kapcsolatos járattörlések esetében. A Bizottság azt szorgalmazza, hogy – az általa a fogyasztóvédelmi együttműködési hálózattal közösen kidolgozott intézkedéslista alapján – az Európai Unióban működő légitársaságok javítsanak eddigi gyakorlatukon. A Bizottság mai bejelentésére azt követően került sor, hogy a fogyasztók nagy számban tettek panaszt, alapjául pedig az idei év első felében végzett, 16 nagy légitársaság panaszkezelési gyakorlatáról adatokat gyűjtő felmérés eredményei szolgáltak.

A felmérés keretében feltett kérdésekre kapott válaszok elemzése számos problémára rávilágított. Az Európai Unióban működő légitársaságoknak tiszteletben kell tartaniuk az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályokat – így például átláthatóan kell kommunikálniuk az ügyfeleikkel, és proaktívan tájékoztatniuk kell utasaikat az őket megillető jogokról. Kiemelten fontos, hogy a törölt járatok utasai választhassanak aközött, hogy visszatérítést vagy utazási utalványt kívánnak-e kapni, és tájékoztatást kapjanak arról, hogy jogukban áll a kapott utalványt bármikor pénzre váltani. A felmérés során vizsgált légitársaságok túlnyomó többsége nem térítette vissza időben, azaz az uniós jogban meghatározott 7 napos határidőn belül a jegy árát az utasoknak. Az érintett légitársaságoknak lépéseket kell tenniük annak érdekében, hogy az összes új foglalás – azaz mind a közvetlenül, mind a közvetítőn keresztül megvásárolt jegyek – esetében betartsák ezt a határidőt, és a lehető leghamarabban, de legkésőbb szeptember 1-jéig ledolgozzák a visszatérítések terén felhalmozódott ügyhátralékot.

További információk (angolul)

·         A légitársaságoktól elvárt intézkedések listája