A bizalom az alapja a használt mobilok piacának

Gazdaság

A használt mobiltelefonok piaca egy növekvő bevételforrás lehetne az iparági
szereplők számára. Ehhez meg kellene nyerni a fogyasztók bizalmát, és meggyőzni
őket, hogy érdemes szakértő kezekbe adniuk a használt készülékeket. A Blancco
elemzése a használt mobiltelefonok piacáról.


Az IDC előrejelzése szerint a használt mobiltelefonok piaca 52,7 milliárd dollárra
bővül 2022-re. A folyamatot gyorsítja az 5G technológia kereskedelmi
megjelenése, melynek során a mobilszolgáltatók és a készülékgyártók telefon-
visszavásárlási programok indításával ösztönözhetik majd a készülékcserét.
Az 5G elindítása nagy befektetést igényel a szolgáltatók részéről, viszont ezalatt
folyamatosan csökkenek a hagyományos hang- és adatszolgáltatási bevételeik. A
két jelenség találkozásánál így komoly szegmenssé nőheti ki magát a használt
mobiltelefonok piaca, amely új bevételi forrást jelenthet számukra.

Kihagyott lehetőség
Ahogy a telefonok átlagos értéke növekszik, a fogyasztók egyre több pénzt
kaphatnak vissza régi mobiljukért is. Jelenleg egy használt készülék átlagosan 157
dollárt ér, de ez az érték az IDC becslése szerint 180 dollárra nő 2022-re. A
használt mobiltelefonok piaca azonban még gyermekcipőben jár. A Blancco
nemzetközi kutatása szerint a megkérdezettek 58 százaléka nem cseréli be régi
készülékét, amikor újat vásárolt. Ez az arány meglepően magas Németországban
(79 százalék), míg például az árérzékenyebb Indiában csupán 32 százalék.
A Blancco azt is megvizsgálta, hogy a vásárlók miért nem szokták beszámíttatni a
régi készülékeiket. Az esetek közel felében (42 százalék) ezt nem ajánlották fel
számukra, vagyis a szolgáltatók kihagyták ezt a lehetőséget. Az esetek 37
százalékában viszont inkább az egyik családtagnak adták tovább a használt
készüléket.

Szigorúbb ellenőrzés kellene
A kutatás azt is körbejárta, hogy a vásárlókat mennyire érdeklik az adatvédelmi
kérdések, és a válaszokból az derült ki, hogy a kétharmadukat nagyon is. A
mobiltelefon-előfizetők egynegyedét pedig olyan szinten zavarja ez a kérdés,
hogy inkább el sem adja használt készülékét.

Ha hozzátesszük, hogy ez a prémium szegmensre igaz a leginkább, akkor úgy is
fogalmazhatunk, hogy egy tudatos ügyfél inkább bevállal egy 100 ezer forintos
bukást, mint hogy hagyja, hogy más kezekbe kerüljön nagy értékű használt
készüléke, és vele az adatai.

Ugyanakkor a vásárlók csaknem kétharmada azt is jelezte, hogy amennyiben a
szolgáltatók szigorúbb ellenőrzési megoldásokat alakítanának ki, és garantálnák
az adatok törlését, akkor szívesen beszámíttatnák használt telefonjaikat egy új
készülék vásárlásakor. Ehhez a szolgáltatóknak olyan rendszert kellene
bevezetniük, amely felülírással garantálja minden személyes és vállalati adat
törlését, és az adattörlés eredményét jegyzőkönyvben is tanúsítja.
A Blancco kutatása szerint egyébként a fogyasztók bizalmának megnyerése a
legfontosabb kérdés a használt mobileszközök piacán. Ha kiderülne, hogy egy
szolgáltató vagy kereskedő a készüléken maradt adatokkal együtt értékesíti
tovább a telefont, akkor a megkérdezettek több mint fele soha nem fordulna újra
az adott szolgáltatóhoz, egyharmaduk pedig másoknak is elmondaná, hogy az
adott cégben nem lehet megbízni.
********
A sajtóközlemény szövege és a hozzá tartozó illusztrációk az alábbi linken
érhetőek el: http://bit.ly/2DwHz0k

Forrás: http://psprovocative.com